Coneixes algun d'aquests autors?
Cerca l'obra per nom, editorial o lloc a la qual pertany:
El de Sallent és un impressionant salt d'aigua, d'uns 80 metres d'alçada que, apart de l'espectacularitat, presenta un entorn molt frondós i salvatge, en una vall tancada i ombrívola, que el fa encara més interessant. Com que l'alimenta un rierol, el seu cabal és extremadament variable, per tant, després de rebre fortes pluges es presenta amb tota la seva força. Un text de Josep Berga i Boada ens hi pot servir de lectura. Narra l'experiència d'una llarga sessió de pintura al natural fixant totes les singularitats cromàtiques de l'aigua del salt.
A tres quarts de cinc lo cel estava enteranyinat que no es podia veure la sortida del sol.
Tota la nit ha bufat lo ponent i ara encara apreta els faigs, dels que fa topar fulles i brancatges produint-hi una remor de vapor que es desfoga.
Veient que és inútil baixar al salt, començo un quadro de Mirelles. Però a les deu lo migjorn ha escombrat los núvols i tot això d'ací alt ha quedat hermós, claríssim, vibrant de colors, com abans d'ahir. Per xò hem baixat al Salt on he pintat fins a les quatre amb un sol aplanador i fuetejats per un migjorn que topant amb l'aigua de la riera quan s'estimba, la feia joguinejar en polsim platejat que ens amarava com les boires. Hem arribat aquí suats, sens esma, atuïts pel sol cremant i cansats de la càrrega que portàvem que, pujant los Graus i amb aquella calor asfixiant!, semblava que anés creixent a cada pas, perquè el ponent havia vençut el migjorn i el seu alè era verament alè d'un forn que crema carregat de faja.
He tornat a sortir, havent reposat, a fer una nota de flors blaves que he descobert pujant, però s'ennuvolava i lo carés del cel feia pressentir una mala jugada del temps. I ens l'ha feta, el temps, la mala jugada. A quarts de set s'han sentit trons llunyans darrere la collada de Mirelles i Cubells. No ha trigat a veure's una nuvolada que semblava pesant i que sortia enllà del Coll de la Trampa, força amenaçadora; i els trons, encara que molt fondos, s'atrapaven l'un amb l'altre fent un retruny de caldera bullint quan vol dominar-se-la.
No ha tardat en ésser a prop la nuvolada, veient-se darrere d'ella un tall d'aigua que no feia goig perquè avançava amb un udol somort com de forta pedregada; remor barrejada amb los trons que retrunyien secs, després de l'esclat dels llamps que tot ho envermellien zig-zejant a creu i a recreu.
Altres indrets de Vall d'en Bas: